تاریخچه کامپیوتر با توضیحات فارسی

21 11 2007

تا به حال فکر کردید که کامپیوتری (رایانه) که پشت آن نشسته اید و به راحتی از آن استفاده می کنید چه سیر تکاملی رو داشته؟ شاید در خیلی از کتاب ها و مقالات نوشته هایی از آن ها (کامپیوتر ها) رو دیده باشید ولی کمتر عکس های کامل و توضیحاتشون رو با کیفیت خوب یکجا دیده باشید. شاید این عکس ها را هم حتی دیده باشید ولی گفتم با توضیحات فارسی شاید بیشتر کاربرد داشته باشند. قصد دارم در این پست این کامپیوتر ها رو که خودم هم بعضی هاشونو مخصوصا ENIAC Tubes رو که ندیده بودم و برای خودم شکلی رو فرض کرده بودم، رو برای شما به نمایش در بیارم. عکس ها چون زیاد بود در دو صفحه قرار دادمش. در ضمن اسم ها رو که بعضی هاش قابل ترجمه بود رو نکردم چون اسم علمیشون هستند و درست نیست.

Puncher card، طرح 077، سال تولید: 1937، رشد یافته توسط IBM برای کاربردهای اجتماعی

ENIAC Tubes، سال تولید: 1944، رشد یافته توسط آمریکا در پایان جنگ جهانی دوم جهت داشتن برتری فنی نسبت به دشمن قیمت: 500000 دلار
ENIAC Wiring، سال تولید: 1944، این کامپیوتر می توانست 5000 عمل را در یک ثانیه انجام دهد ولی مشکل بزرگش نداشتن هارد دیسک بود که برای هر کار جدید نیاز به جایگزینی بود
برای دیدن ادامه عکس ها و توضیحات آنها که می تونه برای شما هم جالب و مورد توجه قرار بگیره به ادامه مطلب بروید. (more…)


کارها

Information

One response

15 09 2009

پاسخی بگذارید

